onsdag 27 augusti 2008

Prommis och mysig lunch vid botaniska!

Fick lite spel imorse och kände att jag behövde ut och röra på mig, så kom jag på att en lagom promenad skulle vara att gå till pappas jobb för en kaffe (hans jobb ligger vid botaniska trädgrården, och jag bor ju på Kapellgärdet så det blir en bit) och tillbaka. Så jag packa ihop mig och Tuva och gav mig iväg på en riktigt härlig promenad längs ån och sen upp mot Domkyrkan och vidare förbi Botaniska och insåg att Uppsala är otroligt fint egentligen. Bara för att det är ens hemstad så ser man ju inte staden på det viset, man hänger ju mest på gågatan liksom.

Väl hos pappa så bjöd han på lunch vid ett café i Botaniska trädgården och vi satt ute på en super mysig uteservering och åt (viserligen i sällskap av ungefär 400 getingar men det gick bra ändå). Sen gjorde vi sällskap ner på stan och jag tog en liten omväg förbi Svartbäcken på vägen hem.

Så det här blev en riktigt mysig och härligt dag! Jag tror jag ska ta en prommis till pappas jobb fler gånger. Men inte bara för att han bjöd på lunch och för att det är skoj att umgås med pappa utan för att det är en kul och lagom lång väg att gå. Dessutom så har man ju ett mål och det är bra, när jag bara går ut och går för att gå så är jag hemma igen efter en kvart och längre än så borde man ju gå om det ska ge något. Haha!

Nej, nu ska jag försöka ge Tuva lite gröt och städa lite, sen är det dags för att laga mat så att jag kan komma iväg mätt till fotbollsträningen.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar