torsdag 10 juli 2008

3538:-

Så mycket kostar min tandläkarräkning.

För de 3538 kronorna fick jag:

Basundersökning och diagnostik, tandläkare

Panoramaröntgen

Röntgenundersökning av enskild tand

Operativt avlägsnande av en eller flera tänder eller annan vävnad, per operation

Kul va? På köpet fick jag:

Ont utav helvete

Tandläkarskräck

Inflammation

Svullnad till tennisbolls-storlek i kinden

Ofrivillig diet på enbart flytande i över 1,5 v (och än är det inte ok att tugga...) vilket medförde att jag var helt slut, och inte orkade ta hand om Tuva ordentligt. Tur att man har en familj som ställer upp för en! (Och snälla kompisar som erbjudit sig att hjälpa till också. )

Vad tycker ni? Verkar det prisvärt?

Jag önskar bara att de hade kunnat berätta innan hur det skulle bli, då hade jag förmodligen skjutit lite på det, för jag har inte vart i form för det här just nu. Idag berättade sköterskan att det kan ta upp emot ett halvår innan det känns helt ok, för de har skurit av en stor "tugg-muskel" och den ska läka ihop. Hon hade opererat bort sin visdomstand i februari, och hon kände fortfarande av det...

Nej, ska de ur nå mer visdomständer i min mun, ja, då får de försöka att fånga mig först. Aldrig mer!

Nope, måste rusa. Ska träffa några ur föräldragruppen (som jag och Simon hann vara på en gång, och de gick de igenom förlossningar. Vi hade ju inte ens någon riktigt förlossning! Haha!) för första gången sen vi fått barn och äta lunch.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar