söndag 13 juli 2008

Kul att träffa andra mammor!

I torsdags så var jag och träffade tre stycken mammor ur föräldragruppen vi var på en gång innan Tuva föddes (första missade vi för att jag skrivit upp fel dag, andra var vi på, tredje var på förlossningen så vi tyckte att det var onödigt och fjärde föddes Tuva) och det var riktigt trevligt! Eftersom inte några utav mina kompisar har barn än, så var det kul att träffas och prata lite bebisar. Och dessutom så var ju vi tre av fyra som gjorde kejsarsnitt av olika anledningar! Lilla Tuvis var äldst i sällskapet, men hon hade klart minst hår. Säg inte att hon kommer att brås på mig!

Ja, det var kul att höra hur det gått för de andra, hur de gjorde osv. Det är ju trots allt skillnad att prata med folk som är mitt uppe i allt. Och dessutom fick JAG dela med mig av mina efarenheter, kan ni tänka er! Jag hoppas att vi fortsätter ses för det var, som sagt, riktigt skoj! Och att vi dessutom var hemma hos en tjej som bor i högst upp i ett hus i Industristaden, med takterass som har GRYM utsikt, det var underbart väder och hennes kille servade oss med grillad fläskfilé, färspotatis, mm och fika efteråt gjorde det hela inte riktigt sämre. Lovely! Tiden bara sprang i väg, jag kom dit lite försenad efter att ha tagit en liten omväg, strax efter tolv och vid halv sex tiden kände jag att det nog var dags att börja röra mig hemmåt.

Jag gillar mina nya solbrillor! Fast jag insåg nu att de inte gör sig lika bra på bild som jag hade tänkt i mitt huvud...  Tunikan hade jag bara på medans jag var hemma, sen fick den agera solskydd åt vagnen. Men ja, på mig så har jag: chinos (Stockhlm, MQ), t-shirt (h&m) och tunika (gammal från Indiska) och brillorna då (prestige).

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar