onsdag 9 juli 2008

Tre nackdelar med bio

Jag är verkligen igen bio-människa, vissa springer ju på bio var och varannan dag men själv så kanske det bara blir ett par gånger per år, om ens det... Tycker egentligen att det är mycket mysigare att sitta hemma och titta på film, då kan man ligga i soffan i myskläder, koka kaffe eller te och fixa fika när man vill. Det blir mycket mer avslappnat helt enkelt!

Utöver att det är mysigare att kolla hemma finns det tre anledningar till varför jag drar mig för att gå på bio. Det är dessa:

1. Det är dyrt.

2. Flera gånger har jag lyckats hamna brevid folk som luktar illa, och det tål jag inte! När vi skulle se Titanic så hamnade jag brevid en tant som STANK tantparfym så att det gjorde ont i näsan, och när vi skulle se Sagan om ringen så hamnade jag brevid en kille som inte lär ha duschat på de närmsta månaderna. Bland annat...

3. Jag har någon konstig noja med att jag ska bli kissnödig under bion, så jag måste kissa precis innan (oavsett när jag kissade innan det) och ända så sitter jag och tänker på det under bion. Knasigt, och jag har ingen aning om var det kommer ifrån. För jag vet inte egentligen vad det är som skulle vara så farligt med att bli kissnödig under bion, det är ju inte direkt så att man skulle kissa på sig och egentligen så är det ju inte ens så troligt att man skulle bli det ens engång eftersom man gick på toa precis innan. Men, men!

Fast dom få gångerna som jag väl tar mig iväg på bio, då är det ju så klart skoj! Som igår till exempel.  Fast då stämde inte de tre anledningarna in för att

1. Maja betalade för mig (jag hade ju köpt OSIS dust it till henne tidigare).

2. Jag satt mellan Maja och Carro och båda de två luktade gott.

3. Det var en bra film som fångade mitt intresse hela tiden så jag satt inte och funderade på om jag var kissnödig eller inte, och dessutom så hade jag inte köpt med mig någon läsk.

Bra va? Hehe!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar