söndag 6 juli 2008

Snyggare bilder

Ser ni inlägget om akvariet nedan? Kolla in bilden då. Nu har jag äntligen börjat göra lite snyggare bilder att ladda upp, än att bara ladda upp kort direkt från digitalkameran.

Anledningen till att det dröjt är att jag tycker att det ska gå snabbt att blogga, och vad går snabbare än att bara ladda upp bilden? Inte så mycket. Fast samtidigt så vill man ju att det ska vara snyggt också... Men eftersom jag är en "program-snobb" så har jag inte gjort något åt det tidigare eftersom jag inte har Photoshop här hemma.

Sen fick jag höra att andra som lägger upp bilder med lite mer jobb bakom använder Powerpoint. Men Powerpoint, hallå! Jag har aldrig jobbat i Powerpoint och på jobbet kan man ju (nästan) spy på kunder som kommer med sina "tryckfärdiga" material i Office-programmen. Eller så har de gjort "tryckfärdiga" (enligt dem då) pdfer från Office-programmen... Inte så kul det heller.

MEN, för att skapa en bild av flera bilder lite snabbt och hyfsat snyggt (så petnoga kan man ju inte vara när det ska gå snabbt) så fungerade Powerpoint hur bra som helst! Kanske det bästa alternativet? Till och med bättre än Photoshop vill jag påstå. Ja, ja alltså i det syftet som jag är ute efter.

Jaja.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar