söndag 6 juli 2008

Jag är så glad, och det känns så skönt!

Tuva har nämligen börjat ta nappen, och i och med det så sover hon längre än 10 minuters intervaller. SÅ SKÖNT! Nu när hon vaknar till så kan man bara stoppa dit nappen, och lägga nussen vid ansiktet så hon kan mysa med den och så somnar hon om.

Och när lilla Tuvisen får sova ordentligt så blir hon mycket gladare! Det är så otroligt skönt att se. Hon är inte alls lika kinkig längre. Visst, när hon ska somna så kan man ju få stoppa dit nappen ungefär var femte sekund under några minuter. Men sen så, då sover hon bra ett tag! Till och med i natt så fungerade nappen bra, hon vaknade (eller vaken tror jag inte riktigt hon var, ögonen var stängda men hon var ledsen) redan vid två och då kunde jag ge henne nappen så somnade hon om tills fyra-tiden då hon brukar vakna för att hon vill ha mat.

Tack, tack, TACK mamma för ditt super-duper tips som gjorde att hon ville ha nappen!

Idag kunde vi till och med lägga ned henne när hon var vaken i vagnen när vi skulle gå ner på stan. Vi stoppade i nappen och la nussen till rätta så somnade hon (efter lite bök, viserligen, men det är ju hur lungt som helst!), nu har hon sovit nästan hela eftermiddagen, så jag funderar nästan på att väcka henne. Jag är ju van att hon är super-snuttig och vill äta minst varannan timme. Så det känns konstigt att hon är så här lugn. Lilla söta Tuvisen!

Nej, just det. Kaffe och glass var det.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar