söndag 20 juli 2008

Mitt livs första auktion

Japp, då har man vart på sin livs första auktion! Det var ju en liten upplevelse. Någonstans här i Dalarna mellan Ludvika och Borlänge var det, Tuna hästberg, tror jag det hette. Dock blev det inga inköp, jag tyckte att det verkade lite dyrt faktiskt, fast det kanske var för att det var sjukt mycket folk! Många bjöd på det mesta och det trissar ju upp priset en del. Och för mig och Simon som är super veliga på vad vi vill ha i vanliga fall så passar ju liksom inte riktigt med att köpa saker på auktion. Nej, auktioner är inte min grej, nu vill jag åka på loppis istället! För jag har aldrig vart på någon riktig loppis heller...

Vi gav i alla fall upp ganska snabbt, jag tror att vi inte kan ha vart på auktionen mer en kanske en halvtimme innan vi åkte vidare. Då åkte vi till Kupolen i Borlänge istället, men eftersom jag upptäckte att jag måste ha glömt mitt visa-kort hemma i Uppsala så blev det ingen shopping där heller. Men tur var väl det! Fast det var skoj ändå, Simon gav mig en liten sightseeing runt hans gamla kvarter i stan.

Ja, ja. Det var dagen idag det. Imorgon så blir det nog hemfärd som det ser ut idag. Få se om jag hinner förbi Sko-Ester innan dess.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar