onsdag 23 april 2008

Besök, telefonsamtal och kakor

Igår kikade Annelie förbi med fikabröd och sen så tillbringades eftermiddagen i solen på min uteplats (gud så härligt det hade vart den här veckan om vi hunnit fixa klart allt förra helgen, men jag får hålla mig tills nu i helgen. Då blir det saker-till-uteplats-shopping!). Värsta trevligt! Och extra glad blev jag över bullarna, kakmonster som man är. Hehe! Sen kikade Erika också över efter hennes praktik. Så jag hade besök hela eftermiddagen, vilket var väldigt trevligt! Då hann jag fixa lite på förmiddagen och sen umgås. Perfa.

Hann också med att prata med en kompis som jag inte hört av sen i höstas! Gud, vi måste verkligen höras oftare... Men jag ser fram emot om hon kommer till Uppsala om ett tag (det var tydligen om minst en månad som gällde...).

Idag så får jag också fin-främmande, på eftermiddagen så kommer mamsen och Ville (minsta lillebrorsan på 2,5 år) hit och umgås. Ska nog bestämma träff med dem på Hydro så att vi kan köpa med oss lite kakor och fikabröd (oj, jag får nog sluta med de här vanorna sen, eller börja träna lika mycket som förrut om jag ska fortsätta. Kakor och fikabröd har alltid haft sin speciella plats i mitt hjärta... Precis brevid pizza-platsen... Hehe!).

Nej, nu ska jag försöka att få nå gjort här. Blev ju sovmorgon idag (bebisen är hel vild i magen på kvällen och början på natten, så jag kan inte somna på ett bra tag, men som tur är verkar hon vara morgontrött iaf, så jag kan ju sova ut om jag har tid och känna mig hyfsat fräsch under dagen sen) och jag sitter här i morgonrock.

Adios amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar