tisdag 15 april 2008

Hela dagen på Akademiska...

...och inte sprang jag på något tv-team! Men det var iofs ganska så skönt.

Aja, anledningen till varför jag var där var att igår när jag var hos barnmorskan på rutinkontroll så misstänkte de att bebisen inte låg rätt, dvs INTE med huvudet nedåt. Så jag fick en ny tid till "bedömnings-mottagningen" idag klockan 08.00. Och där kollade de med ultraljud hur bebisen låg. Innan så frågade de mig vad jag trodde, och jag trodde så klart att hon låg med huvudet nedåt. Jag var bombsäker! Men så klart hade jag fel. Lilla babyn har lagt sig med huvudet uppåt...

Så då bar det av mot förlossningen för ett vändningsförsök, och jag kan ju säga att det inte är det roligaste man kan vara med om. Men att bebis-magar uppenbarligen är mer tåliga än vad man kan tro. Så efter att ha fått en spruta som gjorde mig alldeles skakig så satte de igång och klämde och drog för att bebisen skulle göra en kullerbytta. De testade både framåt-kullerbytta och bakåt-kullerbytta. Och jag kan ju säga som så, att det är ingen gymnast jag har i magen, för någon kullerbytta ville hon inte försöka sig på!

Så efter att ha kollat hjärtljuden i ca en timme efter det, så fick jag en remiss till röntgen för att röntga bäckenet för att se om det ens skulle funka att föda på vanligt vis. Och efter lång väntan där så blev jag tillbaka skickad till förlossningen för att bestämma hur det skulle bli.

Vid 15.30 och massa timmar och en lååååång dag på akademiska så kom jag i alla fall därifrån med ett inbokat kejsarsnitt. Men det är ju inget som säger att det blir så, vi har ju all rätt i världen att ändra oss om vi vill.

Men drygt som fan i vilket fall. Det var ju inte riktigt vad jag hade ställt in mig på!

Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar