måndag 21 april 2008

Mamma stickar SNYGGA bebiskläder för fulla muggar!

I lördags när vi var ute i Funbo så fick jag (eller lillan rättare sagt) en ganska så stor present av mamma, hon har stickat en massa bebiskläder. Och då menar jag en massa!

En stor hög med stickade bebiskläder på sängen, nu får vi bara hålla tummarna för att det verkligen är en tjej...

Jag orkar inte fota allt och visa, för det skulle bli ett låååååångt inlägg! Men jag har fotat det minsta (det ör i lite olika storlekar) och mina favoriter. Sen får ni se resten på sen när hon pluppat ut och vuxit i (om det är en hon alltså, annars är det nog lite taskigt att klä en kille i allt rosa...).

Bilderna gör INTE kläderna rättvisa, alla små deltaljer försvinner liksom! Lite dumt att metrobloggen inte har funktionen att man kan klicka på bilderna så att de blir större.

Allt är ju super sött och fint, men mina favoriter är nog de super söta små sockorna, koftorna (speciellt de på bild 2, 5 och 7) och den gula lilla "baskern".

Mamma är verkligen super duktig på att sticka! Och just bebiskläder måste man väl säga är hennes specialitet. Hon både stickar efter egen designade mönster och färdiga. Och hon stickar mer än gärna till försäljning! Så är det någon som är intresserad kan ni kontakta henne på hennes mail (djurstrom2@passagen.se), jag vet att hon tycker att det är super skoj när folk kommer med egna idéer och förslag på vad man vill ha, så stickar hon efter det.

Vill ni se mer av vad hon gjort kan ni kika in på hennes pixbox. Men ni behöver ju inte kika på familje-bilderna. För då måste jag nog be henne censurera lite grann där... Hehe.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar