söndag 6 april 2008

v36

Ja, ja, jag brukar ju uppdatera på torsdagar, men bättre sent än aldrig. Visst?

Magen och bebisen:

Ja, det växer och växer och växer... När magen är lung så är bebisen harmonisk (så harmonisk den här lilla sprattelapan kan vara...) , men om jag härjar och får en massa sammandragningar så blir hon sur och sparkar och härjar mycket mer. Och det kan man ju kanske förstå! Vi har ju hunnit med en sväng till bb också, hon verkade ju ha planer på att komma ut i onsdags, men som tur var så kunde vi ju stoppa det.

Jag:

Ja, magen är ju som ett helt bowlingklot, om inte ännu större! Jag har gått upp ca 10 kg hitills så får vi se vad vågen stannar på sen. Jag har ju fortfarande lite problem med att äta ordentligt, men det tar jag igen med en massa godis och fika-bröd. Haha! Men annars så funkar det väl... Det finns ju de som har det värre liksom! Och att livmodern tränar är ju jobbigt nu, men mamma säger att det kommer att bli en lättare förlossning då. Så man får väl hoppas på det!

Förberedelser:

Nu är vi nästan klara med förberedelserna, lite små-fix som ska köpas och bb-väskan ska packas (vi kände att det var dags att göra det nu efter i onsdags...). Så ska vi hämta resten av vagnen och bilbarnstol ute i Funbo, och en overall ska vi få låna av suveräna storasyster Malin. I morgon är det dags för första gången på föräldrakursen också, det ska bli intressant!

Dagar kvar:

32 dagar (till 8 maj) men just nu känns det ju som att hon kan komma närsomhelst!

Tidigare inlägg:

v28, v29, v30, v31, v32, v33, 34, v35

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar