torsdag 24 april 2008

Onsdag = familjemys, torsdag = akademiska-besök

Igår blev det en riktigt mys-fika-eftermiddag med Mamma, Mia, Philip och Ville. Så skönt ute på uteplatsen just nu! Men idag blir det inget av att sola på uteplatsen, för idag ska vi till Akademiska för inskrivning inför snittet. Men så härligt det skulle vara om det fina vädret kunde hålla i sig över helgen, så gör det inget alls om det är sämre nästa vecka tycker jag...

Söta små-brorsor på uteplatsen. Det skulle ju vart nice med lite dynor... Men de fick nöja sig med filtar och det gick ju bra det med!

Ville är så rolig förresten, han kom och klappade mig på magen och då frågade jag vad det var (jag hade förväntat mig att han skulle säga att det var en bebis, eftersom mamma har lärt honom att "Sara har en bebis i magen", men istället fick jag till svar "Tjock mage!" Mer rätt än så kunde han inte ha! Haha!

Nej, nu ska jag fixa iordning mig lite grann så att det inte blir super stress sen (som det så ofta blir...). Förmiddagen har gått åt till att fixa saker; ringa om att det det typ är stopp i badrumsavloppet, att vi INTE vill byta elbolag, säga upp ett gammalt 3 abonemang (varför är det 3 månaders uppsägningstid på ett abonemang som ändå vart bundet i 18 månader? Gud, vad jag hatar sånt.), betala räkningar, kolla upp föräldrapenning och en massa annat sånt drygt. Men jäkligt skönt att få det gjort!

Jaja, inte så värst intressant kanske. Jag hör av mig efter att jag vart på sjukan (tänkte att vi skulle svänga förbi och hämta upp mitt lilla paket på posten också på vägen hem... ).

Hoppas ni har en fin dag i fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar