söndag 27 april 2008

Imorgon så är jag mamma!

Shit pommesfrites. Imorgon så är det dags för kejsarsnitt (bebisen ligger ju fel om ni kommer ihåg) och på ett vis så känns det som att det var igår som jag fick reda på att jag var gravid och på ett annat vis så känns det som att jag vart gravid i evigheters evighet.

Jag kan ju inte påstå att jag vart någon som "älskat" att vara gravid, men visst har det funnit sina mysiga stunder! Nu längtar jag som tusan tillbaka till min gamla kropp, att inte ha ont, kunna röra mig hur jag vill och mina jeans.

Just nu är jag bra nervös över allt som ska komma. Över operationen och hur jag kommer att må under tiden och efteråt. Hur det kommer att kännas att se bebisen och hur hon ser ut, och framför allt, att hon mår bra!!! Och om det ens är en "hon"... Haha! Så är jag nervös över hur livet kommer att bli, jag har liksom inte tänkt SÅ mycket i bebis-banorna, jag har mest fokuserat på att inse att jag faktiskt är gravid. Och nu är det liksom så här i mitt huvud "SHIT! IMORGON KOMMER BEBISEN!"

Men samtidigt som jag är nervös så är jag ju också lugn och förväntansfull! Det känns ändå som att det kommer att gå så bra. Och sen får man ju ta det som det kommer med bebisen och lära sig under tiden. Vem kan allt innan man får sitt första barn liksom? Jag, Simon och bebisen får hitta rutiner och göra så som det passar oss. Och sen så har jag ju många runt omkring mig att fråga! Mamma och pappa (10 barn), storasyster Malin (4 barn), stora lillebror Micke (1 barn) och så Simons föräldrar så klart.

Det blir nog bra det här! Men nu vill jag bara att det ska bli imorgon så att man kan få sätta igång med allting som ska ske. Det här med att gå och vänta är inte min grej direkt...

Nej, nu ska jag koka kaffe och äta tårta och kokosbollar. Nice, nice!

Vi hörs senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar