torsdag 3 april 2008

På gång?!

Igår så fick jag massa sammandragningar som gjorde ont, och när jag till slut ringde upp till bb (ursch, varför ska jag ha sånna problem med att prata med doktorer!?) så tyckte de att jag skulle komma in eftersom det var så regelbundet. Så vi åkte upp och där klämde de på magen mätte sammandragningarna under en halvtimme. Sammandragningarna kom med ca fem minuters mellanrum, men det var ändå ingen förlossning som satt igång på riktigt än. Så jag fick nå piller för att det skulle sluta (så att det inte skulle bli så att det satt igång ändå) och så fick jag åka hem. Vilket jag tycker var skönt! Jag tycker nog att hon kan hålla sig där inne i alla fall två veckor till... Sen kan hon gärna få komma ut! Det var i alla fall skönt att få piller så att magen slappnade av.

Idag så är jag hemma från jobbet, magen är bra öm och jag känner att så fort jag rör mig så blir magen konstig. Men jag ska iaf ta mig iväg till barnmorskan (jag har tid idag), men det känns ju bara skönt! Jag tycker om att gå dit. Inte så pass mycket att jag skulle vilja gå dit varje dag, men det känns så skönt att de har koll på mig och magen. Vi har det bra i Sverige, ibland undrar jag hur det ens kan födas barn i Afrika när det är så mycket man ska tänka på och allt man ska göra rätt för att barnet ska komma ut och må bra.

Jaja, nu ska jag kolla hur det går för snickaren som är här och lägger in vårat golv. Finally!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar