tisdag 1 april 2008

Försäkringskassan och Rififi

I eftermiddag så hade jag tänkt ta tag i hela försäkringskassan grejen. Hade tänkt att göra det igår, men efter att ha hört att jag var nummer 119 (!!!) i kö så la jag på och bestämde mig för att ta tag i det idag istället. Jag har ju fixat e-legitimation och vill ju kunna anmäla mina föräldradagar själv och se utbetalningar och så.

Sen har vi ju det här med halvtids-sjukskrivningen också, som jag är mer nervös för. Men min chef postade iaf papprena till hon som är ekonomiansvarig idag så hoppas jag på att det löser sig smidigt...

Jaja, jag återkommer sen om hur det går. Jag har räknat med att det ska strula som fan, efter alla skräckhistorier man hört om försäkringskassan.

Men innan dess så blir det lunch på Rififi med Emma, Johan och Tobbe (Emma är ju både syster och arbetskamrat, Johan är "bara" arbetskamrat och Tobbe är ex-arbetskamrat) och sen blir det raka vägen hem och vila magen. Tobbe har ju inte sett mig sen jag blev en tjockis så jag kan ju räkna med att jag kommer få måååååånga pikar om det. Haha!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar