torsdag 17 april 2008

v37 och v38, sista uppdateringen!

Ok, nu har jag ju missat att uppdatera förra veckan. Men det är ju lite med flit också. Det har ju hänt en hel del sen sist, och allt har ju blivit annorlunda känns det som. Så här kommer sista vecko-uppdateringen! Jag kommer ju så klart att fortsätta blogga om hur det går, men inte i den här vecko-formen.

Magen och bebisen:

Magen är öm som aldrig förr efter vändningsförsöket, och bebisen mår som en liten prinsessa och verkar inte påverkas särskilt av något. Men hon har ju lagt sig med huvudet uppåt istället för nedåt. Inte bra!

Jag:

Magen är ju stoooooor och jag ligger väl på en ca 10 kg plus, det varierar lite beroende på när på dagen som jag väger mig. Annars så mår jag väl som jag mått senaste tiden, men betydligt mer öm då. Och lite småförvirrad och chockad av beskedet att hon låg i säte (rumpan först) och beslutet man måste ta i samband med det.

Förberedelser:

Vi missade ju första gången på föräldrakursen, men till andra så hittade vi dit. Nästa gång är det besök på förlossningen, men där har jag ju redan vart två gånger nu (första gången med regelbundna sammandragningar och andra med det där jäkla vändningsförsöket), och sista gången så kommer vi att ha våran lilla bebis om det inte är så att hon helt plötsligt vänt sig av sig själv. Men här hemma så är vi väl förberedda på bebisen, det mesta är fixat men så klart är det lite smågrejer kvar. Nu gäller det framför allt att förbereda sig mentalt för kejsarsnittet!

Dagar kvar:

21 dagar (till 8 maj) men som det ser ut nu så är ju inte det datumet aktuellt längre.

Tidigare inlägg:

v28, v29, v30, v31, v32, v33, 34, v35, v36

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar