torsdag 10 april 2008

Dryga drömmar

Jag har läst om att man börjar drömma mycket och konstigt i slutet av graviditeten, fast jag vet inte om jag kan skylla det på det eftersom jag alltid drömt en massa... Aja, ialla fall så verkar det ha smittat av sig, för imorse så frågar Simon mig: "När fick du veta?" och jag svarar: "Vaddå?". "Att det är två." svarar han då! Haha! Det var ju innan Simon vaknat, han är bra på att prata i sömnen ibland...

Men annars så är några återkommande teman på mina drömmar just nu detta:

- Att jag på något vis missat hela sommaren, och först upptäcker att det faktiskt är sommar i slutet på augusti och kommer att få vänta ett helt år till på att det ska bli sommar! Och så måste jag försöka hinna njuta så mycket som möjligt av de få sommar-dagarna som är kvar innan det blir mörkt igen.

- Att glömt bort att jag är gravid och är ute och svirar på krogen. Och efter att jag druckigt massa drinkar och öl så kommer jag på att jag ju faktiskt har mage!

- Att jag är tvungen att hoppa in och spela hockey med Simon och hans lag för att de är så lite folk. Och jag kämpar och sliter för att göra mitt bästa och lyckas faktiskt helt ok, men tanke på att jag är kass i hockey... (Fast de här drömmarna var mer när hockey-säsongen var igång... Och de hade lite folk till varje match!)

- Att jag spelar fotboll, och kommer på sen att jag är gravid och inte borde spela. Men då är jag redan så inne i matchen och vill bara spela liiiite till. Och så känns det så töntigt att byta bara för att att jag är gravid...

- Sen så har vi alla de här super dryga drömmarna som nästan lika gärna skulle kunna vara verklighet. Man drömmer att man inte kan sova, att man vaknar och har ont och kanske ska föda osv.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar