måndag 14 april 2008

Föräldrakurs

Idag så tog vi oss äntligen iväg på föräldrakursen. Bara ca 15 min försenade... Men det berodde ju på att vi hade tid på mvc precis innan!

Vi missade ju första gången, men det kändes inte som en så stor förlust. Idag så gick vi igenom förlossningen, med diverse smärtlindring och komplikationer som kan uppstå. Och när barnmorskan sa att vi skulle få se en liten film så tänkte jag "Helvete! Här har man undvikit alla förlossningsserier med flit och så blir man påtvingad värsta filmen!!!" Men det var inte så farligt och det var en otroligt snäll film, jag tror nog att förlossnings-scenerna från Sjukhuset är värre. Så det gick ju fint! Verkar ju inte vara nå problem med att föda inte...

Nästa gång är det besök på förlossningen, och efter det så är det bara en gång kvar. Sen ska vi ses när alla fått sina bebisar, och det ska nog bli det roligaste. Annars så verkar resten av dem i gruppen väldigt trevliga och pratsamma, så på det viset så känns det ju väldigt bra!

Efter kursen så blev det en sväng på stan och en sallad på Unico med Carro. Jag som inte tyckte att jag borde shoppa nå mer, hittade en t-shirt, en skortklänning, ett skärp och en väska på Gina Tricot som jag verkligen skulle kunna tänka mig att ha i min garderob. Och just det, ett par skor på h&m också... Men jag höll mig i kragen och det blev ingen shopping.

Nej, imorn är det dag också. Och jag känner mig inte tipp-topp just nu...

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar