torsdag 27 mars 2008

Haha! Pinsamt!!!

Gud, vad pinsamt!

När jag kom hem idag så var jag fryssen och trött efter en sväng på stan (och lunch med Annelie, trevligt, trevligt!) så jag tänkte lägga mig i ett varmt bad ett litet tag.

Och när jag lagt mig i badet och ligger och halvslumrar lite så plingar det på dörren. HELVETE! tänker jag, men så mycket mer hinner jag inte tänka innan de låser upp dörren utifrån. Det är ju hantverkarna som jag gett om lov att gå in med huvudnyckeln för att lägga in vårt nya golv! Jag visste ju att de var på gång någon dag här, men jag hade förträngt att det skulle kunna vara precis när jag låg i badet.

Men hantverkaren säger att han är på väg in med golvet aldeles strax, och jag skriker till han genom badrumsdörren (jag hann upp och stänga den! Annars så hade han ju sett rätt in...) att det är ok. Sen kollar jag om jag har nå kläder i badrummet, och det har jag ju så klart inte. Men som tur var så hade jag en gammal handduk som jag slängde om mig och sprang in i sovrummet medans hantverkaren var ute och hämtade golvet. Så det blev till att slänga på sig fotbolls-overallen och se glad ut. Haha!

Nu har vi i alla fall ett golv som ligger här, och de ska lägga klart det under nästa vecka (nu ligger det kvar i förpackningarna). Wiho!

Nu är jag i alla fall inge trött längre, det där var visst vad som behövdes för att piggna till! Pinsamt bara... Men ganska roligt också. Hantverkaren såg lite road ut också måste jag säga!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar