torsdag 6 mars 2008

v32

Idag var det besök på mvc och dags för ny uppdatering i bloggen.

Magen och bebisen:

Ja, egentligen händer det ju inte mer än att det växer just nu. Hon är fortfarande lika livlig (till och med barnmorskan på mvc sa att det kommer att bli en bra fotbollsspelare när hon försökte lyssna på hjärtljuden...) och sparkarna känns ju. Rejält. Skulle hon födas nu, så skulle hon klara sig i en kuvös. Det känns ju bra!

Jag:

Jag läste att under den här veckan så "ökar mamman i vikt snabbare än någonsin", men det tvivlar jag på. För jag mår ju illa så jag kan inte äta så värst mycket... Men, men magen blir ju större! Sen så har jag ju ont också, men det ska jag kolla upp hos doktorn imorn så får vi se vad hon säger om det. Men annars så går det ju bra! Man ska väl inte klaga allt för mycket. Förlossningen är fortfarande inget jag tänker på så värst mycket, men det är väl dags att börja fundera på sånt snart.

Förberedelser:

Nu har vi vart till IKEA och handlat grejer, sen så har vi även målat spälsängen. Så det är bara komplement och små grejer som behövs! Eller, ja, det är ju ganska mycket "små grejer" som behövs så det är ju en del kvar att fixa ändå. Men nu har vi ju verkligen kommit en bit på väg! Det känns jätte bra. Och dessutom så har jag anmält mig och Simon på kurs, som börjar i april och jag haffade sista platsen!

Dagar kvar:

63 dagar (till 8 maj)

Tidigare inlägg:

v28, v29, v30, v31

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar