onsdag 12 mars 2008

Om det ändå vart sol...

...då hade jag dragit på mig min nya vårjacka från Gina, ballerinas och solbrillor och gett mig ut på en liten shopping-runda på lunchen.

Men när det är så här grått och trist så sitter jag hellre inne i lunchrummet och blir lika grå som det är ute just nu. Lika bra att spara på shoppingen tills det fina vädret kommer. Shopping-budgeten är ju ändå begränsad den här månaden också... Och bättre lär det ju inte bli (snart är det mamma-ledighet som gäller!).

Men ikväll ska jag nog ta ner min kartong med vårjackor från förrådet, och byta ut de tjocka jackorna i garderoben! Jag längtar efter min fina, fina jeansjacka som jag fyndade för 50% i Visby förra året.

Glad i hågen så är jag, jeansjackan, kepan och cykeln (som är trasig just nu... ) på väg ner på stan efter en drink-kväll med tjejerna i augusti.

När jag satt och letade på facebook och bilder på mig och jeansjackan, så hittade jag den här bilden från förra våren/försommaren:

Tre heta tjejer i solbrillor, och ännu ett ångestframkallade webbshops-köp. Det linnet kostade mellan 500-600:- och jag har använt det kanske, på sin höjd, 5 gånger. Inte riktigt tillräckligt! Förresten så, det är i kön till Bryggan vi är. Kära gamla Bryggan!

Nu är det dags för raggmunkar och fläsk. Nice, nice, nice!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar