torsdag 27 mars 2008

v35

Magen och bebisen:

Full fart och tjock mage. Den växer så det knakar och jag blir fortfarande helt chockad när jag ser mig i spegeln. Det var iofs ganska skoj idag när jag stod i en provhytt och provade kläder och insåg att magen inte syns bakifrån! Bebisen härjar på, men har vart lite lugnare senaste dagarna. Ibland så får hon hicka och det känns ganska roligt... Haha!

Jag:

Nu jobbar jag halvtid, och det tror jag är perfekt för mig och magen. Jag dör inte av tristess och magen får den vilan den behöver. Illamåendet är inte lika envist och jag har fått tillbaka aptiten hyfsat. Det är skönt! Fast nu känns det som att det kommer lite nya graviditetskrämpor då och då, som att jag sover dåligt, måste kissa 100 miljoner gånger om dygnet och halsbränna. Men det funkar faktiskt ok, man vet ju att det är tidbegränsat!

Förberedelser:

Nu har det hänt lite mer! Jag har köpt i stort sett alla kläder som vi tänkt att vi behöver innan, och jag har börjat beta av på listan som mamma hjälpt mig med (salvor, puder och sånt). Och imorn bär det av till IKEA för att köpa spjälsängen! Förberedelser inför förlossningen så avvaktar jag med ett tag till... Känns roligare att fokusera på att vi ska få en bebis än att jag ska föda fram den. "Ut kommer de alltid" som mamma säger. Hon är klok min mamma.

Dagar kvar:

42 dagar (till 8 maj)

Tidigare inlägg:

v28, v29, v30, v31, v32, v33, 34

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar