torsdag 13 mars 2008

v33

Magen och bebisen:

Ja, det växer och växer. Och bebisen härjar på, tydligen är det inte tillräckligt trångt för att hon ska lugna ner sig än. Eller så är det sån hon är... Under den här veckan så ökar barnets huvud med 1 cm i omkrets och hon är 42 cm lång! Inte konstigt att man känner av henne.

Jag:

Illamåendet har börjat blivit bättre, och det är ju riktigt skönt! Jag antar att det beror på att magen sjunkit ner lite nu, och inte trycker lika mycket på magsäcken. Men illamåendet på morgonen/förmiddagen och på kvällen är ju fortfarande kvar. Sen så har det börjat blivit lite bättre med det onda efter att jag börjat åkt med Simon till jobbet istället för att cykla. Och så försöker jag att ta det så lungt jag bara kan, utan att få spel.

Förberedelser:

Jag har en bra planering nu, så allt känns faktiskt ganska bra (lite baskläder och lite annat smått och gott). Spjälsängen som vi skulle måla, blev ju katatrof så det det får bli en sväng till IKEA när lönen kommit. En del av vagnen har vi hämtat, och bilbarnsstol ska vi få låna av mamma och pappa. Nu börjar jag bli nervös för hur man tar hand om en liten bebis istället! Men jag kanske inte ska fundera så mycket... Men det är ju bara det att man inte vill göra nå fel! Här har jag vart så duktig som jag bara kunnat under graviditeten och inte ens ätit minsta lilla gravadlax-bit (det har vart det svåraste!!!) och då vill man ju inte riskera att göra nå fel när bebisen väl är född.

Dagar kvar:

56 dagar (till 8 maj)

Tidigare inlägg:

v28, v29, v30, v31, v32

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar