söndag 23 mars 2008

v34

Magen och bebisen:

På någotvis så hade jag aldrig tänkt på att jag skulle få en så här stor mage. Haha! Bebisen är det fortfarande full fart på, fast det är inte lika livliga "utsparkar" längre utan det är mer som att hon rullar runt och sträcker på sig. Som att hon försöker tänja ut magen på nå vis. Vilket kan göra ganska ont, då magen känns ganska öm ofta. Förmodligen så blir den det pga av alla sammandragningar jag får hela tiden... Inte så nice!

Jag:

+ ca 8 kg på vågen. Då har jag nog gått ner något kilo, vilket säkerligen beror på illamåendet och att jag så snabbt blir mätt (men det har faktiskt gått ganska bra att äta nu i helgen, kanske börjar det bli lite bättre? Hoppas det!) Sen så är jag ganska så trött, jag blir trött av alla sammandragningar som gör ont och så blir jag trött av att bebisen har fått för sig att ha sin mest aktiva period när jag ska sova, så det blir så att jag sover så dåligt nästan halva natten, fram tills att hon också somnar. Och på det så måste jag springa på toa ett par gånger också... Men jag ska väl inte hålla på och klaga så mycket. Nu har jag blivit sjukskriven halvtid på grund av sammandragningarna och så var jag ju hemma och vilade hela förra veckan så det borde ju lugna ner sig tycker jag. Jag får väl, som sagt, inse att jag visst är hög-gravid nu och inte hålla på och härja. Vilket är lättare sagt än gjort...

Förberedelser:

Precis samma läge som för en vecka sen, eftersom lönen kommer på tisdag så har det inte hunnits med så mycket mer. Förutom att finputsa på min inhandlingslista då. Mamma har hjälpt till med lite grejer så nu vet jag precis.

Dagar kvar:

46 dagar (till 8 maj)

Tidigare inlägg:

v28, v29, v30, v31, v32, v33

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar