tisdag 25 mars 2008

Halva dagar, bussar och migrän

Idag började jag jobba 50%, och vara sjukskriven 50%. Och det gick ju fint! Kommer nog att bli bra på det viset. Fast det känns ju konstigt också, att "avveckla" allt jag håller på med... Och låta någon annan ta över! Det kan faktiskt vara lite svårt ibland och jag tror inte att jag är den bästa och mest pedagogiska "läraren"´. Haha! Men jag hoppas att allt som jag fixat och byggt upp kommer att finnas kvar när jag kommer tillbaka. Men, ja, det blir nog bra det där. Oavsett.

På ett vis så känns det skönt att bli mammaledig också, jag har jobbat sen jag tog studenten (inte med exakt samma sak, men inom samma bransch) och det ska bli skoj med något nytt och med ett litet break. Det kommer nog vara super skoj att komma tillbaka, och då kommer motivationen ligga på topp! Jag gillar ju mitt jobb.

Så ialla fall, idag så kom jag iväg från jobbet strax innan tolv (jag börjar 07.30) och gick lite ärenden på stan. Bland annat så köpte jag bebiskläder (kommer senare...) och busskort. Nu när kroppen inte vill att jag ska gå för långa sträckor så blir det ju till att åka buss. Fast det tar emot, jag gillar verkligen inte att åka buss! Men det är ju uppenbarligen dags att börja vänja mig med det igen.

Förresten så, anledningen till att det inte blev så mycket bloggande igår var att jag däckade i soffan med migrän på kvällen. Suck! Var så länge sen jag hade det, och har läst att gravida oftast inte får det så jag blev ganska så chockad när det började flimra för ögonen... Och inte får man äta nå annat än alvedon heller, men hur bra funkar det mot migrän?! Inte så värst... Men till slut när jag kunde se ordentligt igen så tog jag mig i kragen och fixade räkmackor och sen kollade jag och Simon på våran nyinförskaffade Sopranos-box (säsong 4, wiho!).

Hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar