tisdag 11 mars 2008

Kreditor-helvetes!

Det är så himla drygt, beställde ju ett litet armband från Cocoo för 85:-. När jag fick fakturan så missade jag att sista inbetalningsdag var den 19/2 och betalade den med resten av mina räkningar den 25/2. Strax efter så får jag en påminnelse på 85+50:- i påminnelseavgift. Och då struntade jag i det eftersom jag ju redan betalt in (det är ju så man brukar göra väl?). Så förra torsdagen så fick jag hem en ny inbetalning, på påminelseavgiften på 50:-. Det var alltså den 6/3 som jag fick hem den, och förfallodatum var på lördagen den 8/3. Så på fredagen tar jag tag i det och betalar in den, men banken kan ju inte betala in på helgen! Så inbetalningsdatumet blev då försenat till den 10/3 (måndag).

Så idag, när jag kom hem. Då har jag fått ÄNNU EN FAKTURA!!! Den här gången är den på 50+160:- i INKASSOAVGIFT! Jag har ju redan betalat in de där 50:- och hur schysst är det att ha 2 dagar på sig att betala in? För en påminnelseavgift för en faktura som jag betalat in, INNAN jag fick påminnelsen ens en gång? När dessutom förfallodatum är en lördag då bankerna inte utför transaktioner? Arghhh!!!

Nej, jäkla skit Kreditor. Jag tänker då inte beställa från någon sida och betala med faktura om det är dom fakturerar.

Jag tycker att vi bojkottar dem.

Och nu måste jag hålla på och strula med dem imorn också. SUCK!

To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar