måndag 10 mars 2008

Nedräkningen har börjat!

Nu har jag suttit och kollat igenom och planerat mitt arbete fram tills det är dags att bli mamma.

Och det här kom jag fram till:

- Fredagen den 25 april blir sista arbetsdagen (8 maj är ju bebisen beräknad men jag tror att den kommer komma tidigare)

- Det här blir min sista hela fem-dagars-arbets-vecka. Doktorn sa att jag skulle ta det lungt så jag har tagit ledigt de dagarna vi ska på föräldrakurs och två dagar till, det blev totalt 5 dagar.

Det vill säga att jag bara jobbar 7 veckor till! Och av de 7 veckorna så är det bara 28 arbetsdagar! Shit pommes frites, jag blir lite nervös! Känns konstigt och läskigt att jag ska vara ledig och ta hand om en bebis. Det kunde man inte trott för ca 7 månader sen! Men det känns ju väldigt bra också, och jag ser fram emot sommaren och att vi ska bli en liten familj. Det kommer att bli bra det här!

Dessutom så känner jag mig ganska så lugn för jag har gjort en planering på vad som fattas att köpas in hemma. Så nu vet jag vad jag ska fixa! Jag skulle bara behöva ha någon slags bok om hur barnet utvecklas och hur man tar hand om det. Det är ju liksom inget jag klurat på tidigare i mitt liv... När börjar de behöva leksaker till exempel? Fast det är kanske lite sånt man lär sig på föräldrakursen. Hoppas det!

Back to work!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar