tisdag 24 juni 2008

Detta vill jag fixa!

Nu när jag är hemma så mycket så blir jag verkligen sugen på att fixa iordning här hemma. För trots att vi flyttade in i november så är ju inte saker och ting klara. Och vi har ju lite planer...

Badrummet:

1. Byta ut det lilla fula skåpet under handfatet mot ett snyggare.

2. Simon vill byta ut badkaret mot en dusch, men det vill nog inte jag. Gillar ju att bada!

Hallen:

3. Ny byrå (gärna en äldre, skulle vilja göra ett fynd på en loppis!) som gärna får vara vit och ganska smal eftersom hallen är trång.

4. Någon form av vägg-prydnad ovanför byrån. Antigen en tavla, lampa eller någon sorts ljus grej.

Köket:

5. Nya skåpsluckor och bänkskiva, ny spis skulle ju inte heller vara fel...

6. Nytt matbord och stolar, jag vill ha ett i vitt...

7. Draperi in till det "lilla rummet", vad man nu ska kalla det... Där finns skafferi, skötbord, städskåp, garderober mm

Vardagsrummet:

8. Snygga till i bokhyllan, kanske fixa en vitrindel?

9. Ny byrå som akvariet står på, här vill jag också fynda en på loppis.

10. Tapetsera om! Ljusare tapeter, och en fondväg med något snyggt mönster.

Sovrummet:

Här känns det faktiskt helt klart!

Uteplatsen:

Här skulle allt behöva fixas...

11. Nya utemöbler

12. Nya dynor

13. Om det inte blir nya möbler så behövs det en duk till det fula bordet

14. En grind ut så att man kan komma ut på gräsmattan

15. Blommor

16. Lite små-pryttlar för att göra det mysigt

Ja, nu ska jag försöka att följa upp hur det går med det här. Jag har ju en tendens till att glömma bort det... Eller helt enkelt byta planer och hitta på nå nytt jag vill göra istället!

Fast iofs så lär ju inte allt bli av, det konstar ju multum att fixa allt som jag skrivit upp här.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar