måndag 30 juni 2008

Skakig

Ibland händer det att jag glömmer bort att äta, som idag till exempel. Jag väntade fika-besök till klockan två och jag tänkte ju att jag skulle hinna äta innan dess, men det blev liksom aldrig av. Jag skulle tvätta, städa iordning och ge Tuva mat innan, och sen dök ju folket upp! Så då hade jag ju tankarna mer på kaffe och fikabröd än mat.

När de sen hade gått så kände jag mig trött och orkeslös. Och tänkte att jag borde inte vara så trött, inatt så har jag faktiskt fått ganska bra sömn! Men sen slog det mig. Jag har ju inte ätit lunch! Och jag är inte en sån person som klarar av att hoppa över måltider. Jag blir trött, på dåligt humör, orkeslös, kan inte tänka klart och illamående.

Som tur är så är Tuva snäll, så att jag har kunnat börja göra middag. Fast eftersom jag är så skakig så har jag lyckats bränna mig två gånger när jag skulle ställa in formen i ugnen. Bra jobbat.

Så nu sitter jag här, är skakig, väntar på att Simon ska komma hem, att maten ska bli klar och har en blåsa på lillfingret.

Så kan det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar