fredag 13 juni 2008

Fredagen den 13:e

Fast min fredag den 13:e kändes som om den var igår. Ursch vilken dag jag hade!

Jag hade bestämt att träffa Mathea klockan 15 på stora torget, och jag tänkte att jag skulle gå ner lite tidigare så att jag skulle hinna kika in en sväng på h&m.

Men så, innan jag gick, när jag åt lunch så kände jag mig plötsligt så konstig, matt och illamående. Men jag tänkte att det var att jag var hungrig (det här med att inte äta någon mjölk är inte lätt!) och trött, och att bara jag kommer ut och får röra på mig och lite frisk luft så går det säkert över. Det gjorde det inte, men jag bet ihop och gick in på h&m där jag hittade två fin-fina t-shirts (jag är ute efter en svart t-shirt-klänning, eller bara en lite större och längre som man kan ha shorts under) och ett fint turkost flätat skärp. Så tänkte jag åka ner till barnavdelningen för att kolla på något till Tuva. Men där tog det stopp, jag måste ut! Jag trodde att jag skulle kräkas och svimma samtidigt. När jag väl kom ut och satt mig på en bänk så kändes det lite bättre, och det var bara 10 min kvar tills jag skulle träffa Thea, så jag tänkte att det måste ju gå över!

Och visst, under fikat så kände jag mig lite halv konstig, yr, matt och smått illamående. Men det funkade. Det var ju så skoj att träffa Mathea! Grymt länge sen, men Mathea tillhör ju den skaran med kompisar som det aldrig känns konstig med, allt är precis som det alltid vart när man ses. Hur härligt som helst!

Men på vägen hem så vart det katastrof igen, jag var hur nära som helst att ringa pappa och be han skjutsa hem mig. Men så hade jag ju Tuva med, och ingen bilbarnstol så det blev till att gå. Hade jag svimmat eller kräkts på vägen hem så hade jag inte blivit förvånad, men jag klarade mig. Väl hemma så kraschade jag med Tuva i sängen och kände mig helt slut!

Och på det så fick jag feber, hela kroppen kokade men jag frös. Hur kul är det? Kände mig ganska värdelös eftersom jag fick ringa hem Simon från jobbet till och med. Han skulle jobbat över ännu längre, men nu kom han hem vid strax innan åtta. Men hur lätt är det att ta han om en liten bebis när man mår så?

Idag mår jag ändå ganska ok. Känner mig lite skakig, men det är ju inte så konstigt eftersom jag haft feber-frossa halva natten.

Så nu kan man ju undra vad det var för super bacill jag lyckats få i mig?!

Ja, ja, idag är det fredag i alla fall!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar