måndag 9 juni 2008

Trööööööött

Jag är så otroligt jäkla trött. Senaste tiden har Tuvas längsta sovperioder vart på 1,5 timme (med några få undantag), och det är ungefär en sån period om dagen. Annars ligger de på mellan 0,5-1 timme om jag har tur och ens får henne att sova (hon kan ju sova när hon ligger på mig, men sen vaknar hon när man ska lägga ner henne så sömnen hon får då tycker jag inte räknas).

Och att det oftast tar 1-1,5 timme att få henne att sova igen efter att hon vaknat gör ju inte direkt nätterna bättre. Inatt vaknade hon vid 02-snåret och efter att jag trodde att jag fått henne att somna efter att ha gett henne mat två gånger, så ska jag lägga henne igen vid klockan 04.11 (precis, he he!), men då vaknar hon och är klarvaken! Tack för det Televerket.

Idag ska vi på läkarbesök, 6v-kontroll tror jag bestämt. Men då har jag för engångsskull en massa att ta upp, speciellt det här med hennes onda mage och sömnen. För jag behöver mer sömn om jag ska kunna fungera hyfsat.

Om Tuva såg ut så här, lite oftare och i lite längre perider så är jag nöjd!

Men jag kanske inte ska klaga, för jag har ju ändå fått världens sötaste bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar