måndag 2 juni 2008

Underbar helg i Söderbärke

Ja, som sagt, det har vart en helt underbart skön helg i Söderbärke. Som vanligt så har vi fått en massa god mat och blivit bortskämda.  Och vädret då... Är det något som gör mig på bra humör så är det sånt här väder och man kan ligga ute, sola och läsa tidningar. Det är nog bland det bästa jag vet!

Fast helgen började ju inte riktigt lika bra, jag skulle ju ta bussen till Enköping för att möta upp Simon i fredags. Allt gick ju jätte bra med Tuva, men jag lyckades tappa ut min svin-dyra sallad på buss golvet när vi skulle bära upp vagnen på bussen... Så min lunch bestod av några ynka salladsblad och några pastabitar! Tur att jag köpte med mig en påse godis också. Och resan från Enköping som Simon hade beräknat skulle ta ca 1 timme och 15 min tog 2,5 timmar! Det var en olycka efter Enköping, bilköer i Västerås och risk för att våran bil skulle koka. Så var ju våran lilla bil fullpackad med grejer så jag hade en grej som stack ut vid nacken. Inte så bekvämt att sitta så... Och så har vi ju ingen ac så det var ju ca 100 grader varmt också.

Men men, det var det ju värt! Och dessutom så har vi ny bil nu. En fin röd, med ac och som barnvagnen går in i bak på utan att man måste montera ner den i monekyler. Lovely! Våran älskade lilla golf har gjort sitt nu...

En tur med båten hann vi med också under helgen (nej, mamma, Tuva var inte med. Hon sov fint och hennes farmor passade henne ), kolla vad underbart fint det är!

Sämre än så här kan det vara va?

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar