onsdag 4 juni 2008

En jobbig natt och dag

Ursch, stackars Tuva har haft så ont i magen hela natten och hela dagen idag. Jag hade sett fram emot en lugn dag hemma idag (hade inget annat inbokat än en tvättid 14-17) men stackars lilla Tuvisen har skrikit hela dagen (ok, ja, inte konstant HELA tiden. Men hon har skrikit mycket och ofta.) och jag har bara kunnat försöka ta om hand och trösta. Det är ju inte hennes fel att magen gör ont och jag tycker ju så synd om henne när det blir så! Och så blir ju lilla stackarn så trött när hon aldrig får sova ordentligt och så blir hon ännu kinkigare... Lite ond cirkel det där.

Nu har jag viserligen fått ner henne i vagnen och hon verkar sova hyfsat, men så har det vart flera gånger idag, och precis när jag trott att hon lugnat ner sig lite så har hon vaknat med ett gallskrik, så jag vågar ju inte hoppas på för mycket...

Men man får väl se det som är bra istället, Simon köpte med Max-mat hem och är nu och handlar och då skulle han köpa med godis. Mmmmm! Och jag vet att bara Tuvas mage lugnar ner sig så att hon kan sova så kommer hon att sova som en stock några timmar i streck.

Men jag är tröööööööött nu, man kanske ska ta och börja knarka lite? Hehe.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar