onsdag 4 juni 2008

Skatteåterbäring!

Jag blev lite små chockad av att se vad jag hade kvar på kontot nu på morgonen när jag loggade in för att betala en räkning jag glömt (kreditkortsräkningen med senaste forever21-köpet om någon ville veta. ). Jag hade trott att jag skulle ha väldigt lite kvar, dvs kanske runt 500-lappen, och nu var det väl inget som gör att jag kan klassas som rik, men det var ju högre än så i alla fall! Jag hade nämligen fått min skatteåterbäring på 1600 kronor!!! Yeah!

Och dessutom så har det ju löst sig med försäkringskassan (kommer ni ihåg?), jag fick de pengarna jag hade rätt till, och Simon fick pengarna för de 14 dagar som han var ledig i samband med Tuvas födelse. Nu fattas det bara för de sista två veckorna som jag var sjukskriven halvtid innan Tuva föddes, sen är allt löst med försäkringskassan (jag räknar ju med att det funkar nu när det funkat den här månaden...).

Kanske ska ta och skicka efter stjärnklänningen då?

Nej, nu ska jag lägga Tuva i vagnen, och hoppas på att hon sover där ett litet tag så att jag kan få i mig lite mat och få lite sol på mig.

Så här bra får hon gärn sova ett litet tag nu... Fast det är tveksamt, stackars liten har haft så ont i magen hela förmiddagen nu.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar