måndag 1 september 2008

Bajs-katastrof

Jag hade lovat mig själv innan att jag inte ska bli en sån mamma som bara pratar detaljer runt förlossningar (nu hade jag ju viserligen ingen riktigt förlossning så det går ju inte ens) och massa bebis-bajs-prat. Och det har jag ju hållt ganska bra tycker jag! Ok, som vanligt så är det ju så att jag frågar ju folk som vet bättre än mig om det är något jag undrar eller om någon frågar osv... Men ni förstår vad jag menar kanske?

Men igår, alltså shit, det var bajs överallt kändes det som! Super bajs-katastrof. Mer detaljer än så tror jag inte att någon är intresserad av att höra... När jag senare på kvällen kom att tänka på det och pratade om det med Simon (och skrattade åt det så klart) så sa Simon lite missnöjt "Ja, nu märks det verkligen att vi är föräldrar när vi sitter och pratar om bajs..." Ha! Ha!

Hur gör en person med bacill-skräck om de har en bebis? Simon trodde att de var tvugna att bli av med fobin. Eller skaffar de inga barn helt enkelt? För bacill-skräck och bebis går ju uppenbarligen inte ihop... Eller ja, det finns ju plasthandskar och sprit-tvätt.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar