torsdag 4 september 2008

Torsdag = städ och oro

Japp, idag är det super städning som råder här hemma. Badrummet så har nog aldrig vart så rent (jag har till och med städat ur skåp och badrumsskåp och slängt ut allt gammalt smink och produkter jag inte använder) och snart så ska golven skuras till och med! Väntar bara på att Tuva ska vakna så att jag kan dammsuga det sista. Och i tvättstugan snurrar tvättmaskinen... Vilken hemmafru jag blivit! Shit pommesfrites.

Har försökt att jobba lite hemifrån idag, men det gick så där... Uppkopplingen mot fjärrskrivbordet var super segt och kopplade ner. Tur att pappsen inte har nå bråttom med sina visitkort och korrkort.

Och sen så är jag orolig för lilla Ville-snutt som ligger på akademiska med tarmvred. Stackars, stackars liten! Men jag tror att de ska komma hem idag iaf. Jag sa till mamma att jag kan ta hand om några syskon imorn så att de kan få lite lugnt hemma. Simon ska ju ändå på firmafest så jag och Tuvis kan ju behöva lite sällskap.

Oj, nu vaknar Tuva!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar