torsdag 18 september 2008

Hjärntvättning på högnivå

Tuva håller på och hjärntvättar mig. Undrar hur många gånger om dagen som hennes cd-skiva med barnsånger och ramsor går just nu? Många är det iallafall! Men vad gör man inte för att lilla Tuvisen ska vara glad och nöjd?

Det är bara det att mitt huvud snurrar det runt en massa blinka lilla stjärna, bockarna bruse, en liten båt blir ofta våt och ronjas vaggvisa.

Tuva säger ju ifrån när det är något hon vill/inte vill. Nu började hon bli kinkig efter att ha vart så glad och sovit så bra på morgonen. Men efter att jag satt henne i babysittern, och slagit på cd-skivan så är hon cool-lugn. Ungefär som på babysimmet, hon skrek sig rödare än hon någonsin varit, men så fort hon fick ligga i vagnen så blev hon glad (ja inte bra nöjd, utan glad!) igen.

Hur kan en liten 4,5 månaders bebis veta precis vad hon vill ha? Jag bävar för hennes trotsålder... Hehe!

Hon är underbar min lilla unge, jag skulle inte byta bort henne mot något annat i hela världen.

Nope, nu ska vi byta om för att gå och äta thaimat.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar