torsdag 18 september 2008

Det är inte inkomsten det är fel på

Nej, det är utgifterna det är fel på har jag kommit på. För egentligen så har vi inte så dålig inkomst i det här hushållet, nej, den är ju ändå ok. Ja, jag har kollat på lyxfällan en hel del...

Det är det att vi har alldeles för mycket utgifter! Bara under sommaren så har vi köpt ny bil, tapetserat om och betalat en dyr tandläkarräkning. Sen nu på hösten så har vi döpt Tuva (det är ju iofs gratis, men inte smörgåstårtor...) och betalat babysim.

Nu längtar jag bara så mycket efter att vi kommer i fas igen. För jag är så shoppingsugen! Men som det är nu så får man ju bara dåligt samvete. Var in en sväng på h&m och höll i lite saker till Tuva, en kjol till mig som jag spanat på och som de fått in igen (den är fin!) och ett par hårband. Men jag la ifrån mig allt på vägen till kassan. Trots att det inte var några jätte summor... Men, men. Så är det just nu. Tomt, tomt i kassan.

Men imorn kommer ju barnbidraget så då ska jag köpa lite grejer som Tuva behöver. Jag kan ju inte påstå att jag BEHÖVER något egentligen.

Ikväll är det friskis som gäller, det är ett billigt nöje ialla fall! 225:- i månaden. Fast jag skulle ju behöva nya skor, använder mina inomhusfotbollsskor som säkert är över 8 år gamla. Det ni! Det gäller att prioritera.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar