tisdag 30 september 2008

Klädpanik

Ja, inför lördag alltså. Då ska vi (jag och Simon) på 15 års jubileum med deras hockeylag. Det är ju klädkod kavaj och allt så det känns ju som att man vill vara lite piffig. Så jag har ju lite hyfsad panik, jag kan ju inte påstå att det vart mycket "fin-kläder-shopping" på senaste. Men jag rotade lite i garderoben och hittade ett alternativ (ska springa ner på stan och kolla lite innan lördag hade jag tänkt).

Antingen skulle jag vilja ha en annan kjol (svart, men som sitter i midjan, den jag har på mig är så kort så jag kan inte dra upp den mer) eller ett annat linne. Vi får se om det blir något, annars så får det bli det här.

Det är alltså:

- en gammal, gammal favorit party-topp från h&m. Dags att börja återanvända den tror jag bestämt.

- gammal, gammal favorit kjol från en gammal butik som inte finns kvar längre. Esther som låg i Forum gallerian (där Monki ligger nu). Den var billig och är väldigt, väldigt välanvänd, men den ser fortfarande ut som ny!

- Svart och vitt skärp från Paris.

- Svarta lack kilklackar som också kommer från Paris, samma butik som skärpet.

Så ska jag leta upp lite accessoarer till det. Men det känns ju bra skönt att jag har en tanke på vad jag ska ha på mig. Är jag lite töntig kanske som funderar på det så här tidigt i veckan?

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar