fredag 5 september 2008

Fredag = gympa, playdate och nachos

Sådär ja! Nu känner jag mig riktigt duktig, fyra träningspass är avklarade den här veckan. Det var SÅ nära att jag inte tog mig iväg på mamma-gympan imorse men kvart i tio så tog det dåliga samvetet över så jag slängde ihop våra grejer och sprang iväg till friskis.

Fast få se vad Tuva är på för humör nu, hon missade ju sin lilla sov-timme som hon alltid brukar ha på förmiddagen. Och att sova på mamma-gympan gick ju inte, där fanns det ju så mycket skoj att titta på! Men, men. Nu sover hon, hon somnade i vagnen på vägen hem. Total-krasch blev det.

Men då var dagens första aktivitet avklarad! Nästa grej blir Tuvas playdate med Ludde (Luddes moster Erika är ju barnvakt) och senare idag kommer moster Julia och morbror Philip hit. Klockan kvart i fyra ska jag möta upp dem vid bussen-centralen och sen blir det en sväng förbi och köpa mat (nachos!) på vägen hem.

Ja det är min och Tuvas fredag det.

Nu: Kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar