onsdag 17 september 2008

Ur form? Eller?

Den här veckan har inte börjat nå bra, men fråga mig inte varför. Först trodde jag att jag hade sån otur för att allt gick dåligt för mig, men sen kom jag på att det faktiskt inte går sämre än vanligt. Jag är bara trött, irriterad och omotiverad! Och när man gör såna saker som att välta ut Tuvas välling i micron när hon är as hungring då blir man ju inte på bättre humör. I vanliga fall så brukat jag ju inte vara så här, men just nu så bara kryper det i kroppen. Ibland. Det är ju inte så att det gör det hela dagarna, bara när saker inte går bra.Tex när man ska trycka på play på dvdn för att Tuva vill lyssna på sin cd och den inte startar på första trycket utan man får trycka en gång till. As jobbigt.

Eller som nu, klockan är 21.16 och jag är sugen på nå. Men vet inte vad... Drygt det med.

Eller tvättkorgen som redan är full fast jag tvättade igår (kanske löser det genom att köpa större tvättkorg?). Det är det drygaste drygaste.

Eller att jag känner att jag vill skriva en massa meningsfulla inlägg på bloggen, men jag har ingen motivation till att skriva något trots att jag har en massa jag skulle kunna tänkas skriva om. Piss drygt.

Eller att jag inte hann dammsuga idag för att Tuva var mammig. Fast det är ju så klart mysigare att kramas med Tuva än att dammsuga så det räknas ju inte in.

Eller att jag har sån ångest över att jag ska spela fotboll i helgen och kommer göra bort mig totalt. Katastrof... Ahh...

Så där ja! Skönt att klaga lite. Nu känns det bättre! Jajamensan!  Låter som jag har helt hemska dagar, men det har jag inte. Veckans topp hitills har vart:

- Babysimmet (trots att Tuva blev lite väl arg på slutet...)

- Spinning (trots att det var ett sämre pass som jag gick på än mitt vanliga)

- Lång prommis (det är så kul att gå vägen dit!) till pappas jobb och fika med han.

- Varenda gång Tuva skrattar, alltså skrattar på riktigt. Inte bara ler! Då blir jag så glad, så glad!

Imorn ska vi förmodligen ner på stan och luncha, och på kvällen blir det arobics! Skoj. skoj.

Oj då. Långt inlägg det här. Men, jaja. Nu ska jag göra te och bre några skorpor.

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar