måndag 15 september 2008

Tuvas dopdag!

06.45 Vaknar Tuva och är hungrig

07.30 Så övertalar jag Simon att gå upp med henne så att jag kan få halvslumra lite i en kvart till.

08.15 Så vaknar jag med ett ryck, helvete! Stress, stress, stress. Hår ska ju plattas, smink måste ju på (och bli bra dessutom) och kläder ska på både mig och Tuva. Det mesta hade jag faktiskt packat dagen innan, men lite fick jag kasta ihop då (bland annat ca fem ombyten, hon spyr ju rätt mycket... Men hon klarade sig på två! Duktig tjej!). Lite fil slänger jag i mig i farten, för stressad för att hinna äta ordentligt. Simon höll på att få stryk när han sa "nu är jag klar i alla fall" när jag sprang runt som en dåre och packade blöjor, leksaker och nappflaskor med halvplattat hår. Haha!

09.38 Sätter vi oss i bilen och åker för att hämta upp smörgåstårtorna på Höglundscatering (riktigt goda smörgåstårtor, den med skagen var ju underbar!Mmm!) som jag fått för mig ligger vid Ica maxi.

09.45 Så ringer jag Höglundscatering för att fråga vart de ligger exakt och det visar sig att det ligger i LÄBY! Ahhh!!! Stress!!! Simon fick trycka gasen i botten.

10.20 Kom vi fram till kyrkan och församlingshemmet. Emma mötte upp för att hjälpa till att duka, koka kaffe och allt annat som behövdes fixas. Tack snälla rara Emma, jag vet att du vet att du inte hade något val men jag är glad och uppskattar det ändå! Tack, tack, tack! Du är en super-syster! Vi hade ju defenitivt inte hunnit, och verkligen inte hittat allt utan dig.

10.40 Inföll Tuvas formtopp, lite miss i planeringen här kanske. Hon var ialla fall super glad när det började droppa in folk i församlingshemmet! Sen var det ju liiiite kinkigare i kyrkan...

10.55 Tuvas dopklänning är på! Med dregel-haklapp och mössa så kommer vi typ sist in i kyrkan. Gud vad alla var duktiga och kom i tid!

11.00-11.45 Gudstjänst med dop! Duktiga Marcella (som jag spelar fotboll med ibland och som bor granne med mamma och pappa) sjöng under gudstjänsten, och det uppskattade Tuva. Det var skoj när folk sjöng men inte kul med predikan... Då fick jag gå upp och gå med Tuva ett litet tag innan det var dags för själva dopet. Men då skötte hon sig exemplariskt! "Bäst när det gäller" heter det va?

11.45 -> Fika i församlingshemmet! Tack alla snälla och söta som kom och firade Tuvas dopdag. Den kunde inte blivit bättre! Tack, tack, tack! Jag hade lite svårt att hitta tid att äta. ville ju hinna prata med alla och se så att allt gick bra! Men en liten bit hann jag få ner och kaffet fick jag slänga i mig (ni kan ju bara fatta hur hungrig och kaffe-törstig jag var sen!) innan present-öppningen. Och gud, vad mycket fint! Så otroligt mycket, och helt över förväntan. Alla hade så jätte fina presenter. Jag blev helt rörd att folk är så gulliga mot mitt lilla barn. Tuva kommer att uppskatta allt så mycket när hon blir äldre. Tack, tack!

Efter dopet så stannade Simons familj kvar och hjälpte till att städa, tack för det också! Det blev ju ett super jobb eftersom vi inte fick igång diskmaskinen! Men Sara, du var ju hur snabb som helst (säkert snabbare än diskmaskinen ) på att handdiska. Vad hade vi gjort om inte ni hjälpt till? Förmodligen så hade vi väl stått där fortfarande... Haha! Tack så mycket för hjälpen!

När vi väl kom hem så fick vi sätta oss ner, och jag fick ta en bit smörgåstårta och ett par koppar kaffe så att jag kände mig som en människa igen (kaffe-beroende eller vad?).

Biler kommer i ett annat inlägg, nu ska jag hämta dagens tredje kaffekopp innan Tuva vaknar. Hon börjar böka lite så det är nog snart...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar