torsdag 25 september 2008

Tuva-shopping OCH Sara-shopping. Yes!

När jag ändå svängde förbi h&m igår så passade jag på att köpa "lite" till Tuva som hon behöver just nu (hon behöver iofs ganska mycket just nu, 5 månader hann hon bli innan hon växt ur det mesta hon fick när hon var ny).

Söta små mjuka skor, två par vantar (jag antar att de kommer vara ganska nerdreglade efter en användning så det kan nog behövas fler par...) och ett par tjocka sockor.

En svart supersöt kofta med en liten rosett på och en cerise mjukiströja.

En Hello Kitty-mössa (storlek 1-3 år, Tuva är en stor tjej!) och en pälsmössa som jag köpte bara för att jag blev så sugen på att köpa en pälsjacka (i likadant tyg) men eftersom Tuvisen spyr ett par hundra gånger om dagen så blir nog inte en pälsjacka så fräsch... Så det fick bli en mössa istället. Skit cool!

Sen passade jag på att shoppa lite till mig också, för pengarna av det som jag sålt på Tradera. Jag tyckte att jag var värd en belöning för att jag börjat vara så duktig. Hehe.

Lite hårband och snoddar från h&m (jag har haft en snodd i typ två månader nu, ett evigt letande varje dag! Känns som att jag kanske snålat in på lite fel saker eftersom ett pack snoddar kostar 14.50:- på h&m.).

Sen köpte jag två fodral-klänningar på Monki. Jag ska nog inte ha dem som de är, utan med någonting över (som tex Elin Kling). Jag orkar inte gå och dra in min lilla put-mage som är kvar efter Tuva-magen hela tiden ju.

Den första är i sammet (härmade Elin Kling där igen) och den andra i... "Vanligt tyg". Känns som ett bra, och bekvämt, komplement till garderoben.

Nej, nu ska jag försöka att göra mig iordning för att möta lillasyster Julia för en tur på stan och sen ska hon sova över här. Just nu sitter jag i skitiga mjukisbyxor och gammal Vaksala SK-tischa. Nice, nice.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar