fredag 26 september 2008

Gårdagens lilla och ja, lite av gårdagen också

Igår så blev ju det en sväng på stan igen men ingen shopping för min del, vi mötte upp Tuvas moster Julia (min lillasyster, årgång -97) på stan för att kika lite grann och sen ta en fika innan vi skulle hem (Julia sov över här, de hade visst studiedagar tors-fre).

Tuva har på sig ny mössa (h&m), mjukisdress (doppresent från gudfar Micke), nya tjocka sockor (h&m) och en luftbalongtunika (present från "Titt", kommer från KappAhl tror jag).

Igår sken ju solen, och jag vet inte om jag klädde på Tuva lite mycket kanske. Jag mötte en mamma som hade sin bebis (i Tuvas storlek) i sittvagnen i t-shirt, byxor och BARFOTA (ingen filt, eller pläd eller någonting). Så kommer jag med min bebis nedbäddad som om det vore vinter. Men jag vill ju inte att hon ska bli kall!

När vi var och fikade på Symphoni coffee shop (vid musikens hus, riktigt bra ställe!) så testade jag att sätta Tuva i en barnstol för första gången och det gick ju jätte bra förutom att lilla Tuvis blev hel vild. Det for leksaker över hela stället. Hehe, busungen!

Ser ni att hon börjar få hår? Yes!

Nu ska jag springa till tvätten sen ska jag nog ta med Tuva och Julia upp på vinden för att rota bland jackor och kläder. Gäller ju att passa på när man har "barnvakt".

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar