måndag 11 februari 2008

2 låååååånga veckor kvar

Idag är det precis två veckor kvar till lön. Känns som att det kommer att bli två låååååååååååååååååååååååååååååååååååååånga veckor. Min ekonomi ser inte direkt ljus ut, det börjar sina rejält på kontot.

Så det blir till att roa sig med billiga nöjen de sista två veckorna.

Förut när jag haft kass ekonomi någon månad så har jag roat mig med att webb-shoppa tex. Men det känns ju som att det bara är att skjuta upp problemen en aning. Så, de här två veckorna blir det ingen webbshopping, och ingen shopping på kreditkortet. That's it. Och det ska gå. Känns som att jag borde ligga på plus inför mammaledigheten sen, det är ju inte direkt så att ekonomin förbättras då.

Jaja, egentligen ska jag inte klaga. Jag har det väldigt bra, det är ju bara det att man har så höga krav på hur allt ska vara. Massa nya kläder och massa nya grejer till hemmet (nya badrums-skåp, nya köksluckor och nya stolar bland annat)...

Nope. Nu är det dags för mat!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar