torsdag 7 februari 2008

Gravid-uppdatering i v28

Tänkte att jag skulle kunna göra en uppdatering här i bloggen hur det går med graviditeten vecka för vecka. Så jag kör det på torsdagar, eftersom en ny vecka startar då. Kan ju faktiskt vara skoj för mig att läsa i efterhand sen också!

Så hur går det då? Jo, så här:

Magen och bebisen:

Magen växer och nu är det ju verkligen en riktigt gravid-mage. Tror inte att det är någon som tvivlar på om jag är med barn eller bara lagt på mig lite extra längre. Bebisen är verkligen super aktiv, gör volter och sparkar som tusan! Det är jätte lätt att känna på magen vart i bebisen ligger, speciellt när den ligger "bra" till. Jag mår bra, fast jag har lite ont i bland och man blir liksom "trött" och hård om magen när man härjar runt för mycket. Men vilar man lite så kommer man iform igen! Foglossning (åh, vad skoj det låter. Inte.) känns av lite grann. Men mest en molande värk då och då.

Jag:

Jag har gått upp ca 6-7 kg i vikt, men kan fortfarande ha mina gamla kläder (fast jeansen går ju inte att stänga så klart, så jag struntar i att använda dem). Än har jag inte vant mig vid att ha en stor mage! Börjar dessutom bli tajt när jag ska ta på mig mina ytterkläder, så jag hoppas att det inte kommer någon riktig "köld-knäpp" iår. Och det jag är mest rädd för är att få bristningar... Att föda känns ju lungt, men jag vill inte ha bristningar på magen!

Förberedelser:

Vi har köpt en liten dress hitills. That's it! Men jag har fått en hel kasse med kläder från bebisens kusiner (stora syster Malins barn) och jag har gjort iordning en byrå där jag packat in det. Och vi vet att vi ska köpa lillebror Villes (2 år i nov) vagn, och sen ska vi få en spjälsäng som vi ska måla om. Planer för skötbord har vi också. Så vi känner oss ganska lugna... Det är ju 3 månader kvar! Förberedelser inför förlossningen känns det ju som man kan ta sen, ungen ska ju ut vare sig man är förberedd eller inte. Och så känns det så avlägset än så länge. Jag är inge orolig. Men det kommer väl!

Dagar kvar:

91 dagar (till 8 maj)

Nope, nu är lunchen slut. Back to work!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar