torsdag 14 februari 2008

Första gången jag kännt av kaffets "bieffekter"

Efter att ha druckigt bra mycket kaffe varje dag så länge som jag kan minnas så känner man ju aldrig av kaffets "bieffekter" så som kissnödighet, svårt att somna, koffein-kickar mm som man hört talas om. Jag har aldrig liksom riktigt trott på det där!

Men så nu när man är gravid så får man ju inte dricka så mycket kaffe, jag försöker att hålla mig till två, max tre koppar per dag och det är BETYDLIGT mindre än jag drack förut.

Men igår, då slog jag på stort (hade dessutom bara druckigt en baskig cappuccino under dagen) och drack en massa kaffe till hockeyn, och shit vilken dålig natt jag haft i natt. Jag hade svårt att somna, sov jätte oroligt och vaknade hela tiden + att jag var tvungen att springa upp och kissa sjuttio-elva gånger ungefär... Och lilla bebisen i magen måste ha fått en riktig koffein-kick, för tusan vad hon härjat hela natten, vänt sig, sparkat och försökt att töja ut livmodern åt alla möjliga håll.

Men det är ju kul, nu vet jag ju vad alla andra pratar om och kommer att ha betydligt större förståelse för folk som inte vill dricka kaffe på kvällen.

Men, hörri, idag är det ju Alla Hjärtans Dag också! Glöm inte det!

Peace & Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar