måndag 18 februari 2008

v29

Jag hade ju planer på att uppdatera hur det gick med graviditeten varje torsdag, och det funkade ju... en torsdag. Men va fasen, nu ska jag skärpa mig! Och bättre sent än aldrig. Så här är det nu:

Magen och bebisen:

Shit vad det växer! Bebisen far fortfarande runt mycket, jag har hört att den kan lugna ner sig när det blir trängre, men uppenbarligen så har det inte blivit så trångt än... Magen börjar komma riktigt högt upp och det börjar bli jobbigt att böja sig och ta upp saker på golvet tex. Enligt Familjelycka så är bebisen ca 26 cm lång och väger runt 1,5 kg (i v29).

Jag:

Jag har inte vägt mig sen sist, men skulle kunna tippa på att det är ytterligare något kg plus. Jag har lite små ont i bland och lite illamående kommer och går. Men inget av någon direkt större fara. Jag räknar ju inte direkt med att jag ska kunna härja runt obehindrat nu heller... Jag kan fortfarande ha mina gamla kläder och har samma storlek som innan. Men det är klart, de måste ju vara anpassade för magen...

Förberedelser:

Vi har inte fixat eller köpt nå mer än sist, men vi planerar och har ganska bra planer. När lönen kommer så blir det en sväng till IKEA för att köpa lite grejer för att ställa iordning. Och så ska jag köpa en sån där "fylla-i-bok" till bebisen som jag hittat på Designtorget, men som sagt. Efter lön så kommer det nog att bli lite mer fixat...

Dagar kvar:

80 dagar (till 8 maj)

Tidigare inlägg:

v28

Nu ska jag nog fixa iordning här och gå och lägga mig. Jag har ju nästan lovat lite mag-bilder, och de kommer, men en annan dag. Imorn kanske?

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar