torsdag 28 februari 2008

v31

Japp, ny vecka igen. Shit vad tiden går!

Magen och bebisen:

Magen är som en hel melon, rund och fin! Fast det börjar nu bli riiiiiktigt jobbigt att böja sig ner. Även såna saker som att ta sig upp ur soffan och sånt börjar bli svårare... Så här står det på familjelycka om v31 "Vissa barn är fortfarande väldigt liviliga och sparkarna kan nu göra riktigt ont, andra barn känner av trängseln och börjar lugna ner sig" Jag kan ju säga att hon i min mage inte verkar bry sig om varken trängsel eller att det gör ont. Hon härjar på!

Jag:

Alltså, det börjar ju verkligen bli tyngre. Då och då får jag ganska ont i magen och jag mår illa ganska ofta också. Ibland så får jag väldigt ont i bäckenet, och det är väl foglossning antar jag... Men nu är det ju inte så himla lång tid kvar! Så det är ju inte så konstigt att man börjar känna av att man är gravid. Härjar jag runt så blir jag väldigt trött och får ont. That's it! Än så ligger jag fortfarande på ca 7 kg +, kanske något till. Jag börjar också bli lite nervös för förlossningen, men oroar mig fortfarande mer för bristningar...

Förberedelser:

Var ju i Stockholm och shoppade i veckan, och kom hem med lite bebis-kläder. Men än så fattas det ganska mycket för att det skulle kännas som en komplett garderob för bebisen. Jag ska gå igenom och se vad jag har och skriva en lista på vad som behövs mer. Vi har också slängt ut gamla datorn så att vi kan få bort skrivbordet och ställa in en spjälsäng istället (som står ute hos mamma och pappa, vi ska betsa den vit först). Någon dag här så ska vi ta tag i saker och ta en sväng till IKEA och handla. Imorn kanske?

Dagar kvar:

70 dagar (till 8 maj)

Tidigare inlägg:

v28, v29, v30

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar