tisdag 26 februari 2008

Egentligen så vill jag ju inte höra...

För någon vecka/några veckor sen så hittade jag till den här metrobloggen "Ung, vacker och gravid", fast nu så heter den ju faktiskt "Ung, vacker och mamma"!.

För några dagar sen så läste jag att hon var på väg in till bb, och nu när jag kikade in så hade hon fått en liten tjej! Men det jag ville komma till var att jag läste hennes förlossningsberättelse, och ursch så jobbigt det verkade vara!

När jag läser sånt, eller ser folk som skriker och föder på tv så känner jag hur det knyter sig i magen. Jag försöker ju att undvika det i största möjliga mån än så länge. Förbereda mig inför förlossningen kan jag ju göra sen, när det är mer aktuellt. "Ut kommer den, vare sig man vill eller inte" som mamma säger. Ja, mamma är bra att lyssna på när det gäller förlossningar, när man pratar med henne så blir man inte det minsta orolig. Hon får det att låta så lätt!

Men jag börjar nog bli lite nervös trots allt, ibland i alla fall...

Nej, nu ska jag åka och shoppa i Stockholm!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar